7 טיפים לישיבה נכונה במשרד

  1. שמירה על קו האוזן מעל קו הכתף. דמיינו קו מהאוזן למפרק הכתף. קו זה צריך להיות אנכי ולא אלכסוני. כך, נשמור על עמדה נכונה של הצוואר והגב העליון- נימנע מכיפוף בגב העליון ויישור ייתר בצוואר העליון (תנוחה הנקראת forward head posture).
    ישיבה רחוקה מידי מהשולחן מאלצת אותנו להשען קדימה אל השולחן ולהרים את הראש כדי להסתכל על מסך המחשב. מנח זה גורם לכיווץ באזור הצוואר העליון. למשל בגלל ישיבה על כיסא עם ידיות שלא נכנסות מתחת לשולחן ומאלצות אותנו לשבת רחוק מהשולחן.
  2. תרגלו שחרור וחיזוק חגורת כתפיים.
    – תרגיל לחיזוק מקרבי השכמות כפי שמודגם בסרטון. חיזוק מקרבי שכמות חשוב מאחר ואנו יושבים רוב היום עם הידיים מול הגוף, לכן חשוב למתוח מעט את האלמנטי הקדמיים של הכתפיים ולחזק את האחוריים. כך נמנע יציבה כפופה עם "כתפיים עגולות".
    – לאחר תרגיל החיזוק סובבו את הכתפיים קדימה ואחורה על מנת לשחרר מעט מהמתח.

    המנעו מישיבה עם רגליים בקירוס. הדרך הנכונה לשבת היא ששתי כפות הרגליים מונחות על הרצפה, במידה ואתם לא מגיעים, תשתמשו בשרפרף קטן לתמיכה.

  3. כוונו את את מסך המחשב לגובה מתאים:
    – גובה העיניים צריכות להיות בגובה החלק העליון של המסך
    – המחשב יהיה בדיוק מולכם על מנת למנוע סיבוב של הראש לאותו הצד בכל פעם
    – מרחק אופטימלי של המסך מכם, הוא כמרחק כל היד שלכם כשהיא מושטת קדימה באגרוף
  4. השתמשו במגבת מגולגלת או כרית תומכת לגב התחתון (כרית מקנזי). בישיבה הקיעור בגב התחתון מתבטל ובכך קיימת עלייה בלחץ על הדיסקים הממוקמים בין חוליות עמוד השדרה. על ידי כרית המיועדת לכך אנו שומרים על הקשת הטבעית בגב התחתון.
  5. תקומו ותלכו כל שעה עגולה.
    הוכח קשר בין ישיבה ממושכת לכאבי שרירים, מחלות שונות כגון סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סכרת, השמנה ודיכאון. בנוסף שילוב הפסקות הליכה מעלה את הרמת הריכוז והביצועים. אז תתחילו לשלב הליכות קצרות במהלך היום. לכו לשירותים הרחוקים יותר, תעלו במדרגות ולא במעלית, תקומו כדי לדבר עם הקולגה שלכם במקום דרך המחשב.
  6. עשו מספר תרגילים קצרים בישיבה כל רבע שעה. כך תמנעו הצטברות של עומסים וכאבים.

בואו להתחיל בשינוי, השאירו פרטים ואחזור אליכם